شرکت تویوتای ژاپن برنامه های خود را برای رشد فروش در بازارهای در حال توسعه تا سه سال آینده تدوین کرده است . آسوشیدپرس در گزارشی از شرکت تویوتا اعلام کرد : این شرکت ژاپنی در نظر دارد میزان فروش خود را در بازارهای جهانی تا سال 2015 بیش از 50 درصد افزایش دهد .
بر اساس این گزارش ، تویوتا قصد دارد میزان نفوذ و حضور خود در بازارهای در حال توسعه را افزایش دهد. همچنین در نظر دارد تا سال 2015 میلادی 8 مدل جدید خودرو در بازارهای جهانی عرضه کند .
بر این اساس یوکیتوشی فانو، معاون تویوتا در این باره تاکید کرد : این شرکت قصد ندارد با تولید خودروهای بسیار ارزان در بازارهای در حال توسعه و نوظهور فعالیت کند .
وی افزود: آسیا دومین بازار بزرگ برای شرکت تویوتا به شمار می رود و این شرکت اهمیت زیاد برای بازار کشورهای آسیایی قایل است .
تویوتا بیش از 3 میلیون دستگاه خود را در کشورهای نوظهور و در حال توسعه به فروش می رساند که این رقم 45 درصد کل فروش جهانی 7 میلیون دستگاه این شرکت را تشکیل داده است .تویوتا قصد دارد میزان فروش خود را در بازارهای در حال توسعه و نوظهور را تا یک میلیون دستگاه در سال افزایش دهد. همچنین تویوتا قصد دارد میزان فروش خودرو اتیوس در بازار هند را به 100 هزار دستگاه در سال افزایش دهد .
معاون شرکت تویوتا افزود : فکر کردن به این مسئله که تویوتا بخواهد برای تولید خودروهای ارزان قیمت سرمایه گذاری کند یک فکر بسیار اشتباه است .