-
آگوست ون فینک ( سردمدار بیمه دنیا )
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 02:09
-
ویکتور راشنیکوف (پولساز بزرگ روس )
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 01:56
-
چارلز ارگن (میلیاردر ماهواره ای)
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 01:45
-
رینولد ورث(Reinhold Wurth)
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 01:31
-
کتاب طرح کسب و کار به زبان ساده
شنبه 20 خردادماه سال 1391 15:02
کتاب طرح کسب و کار به زبان ساده، راهنمای موفقیت در مسابقات طرح کسب و کار، منتشر گردید. با توجه به برگزاری مسابقات متعدد طرح کسب و کار در کشور نیاز به وجود مرجعی برای شرکت کنندگان این مسابقه ها احساس می گردید. این کتاب با چنین هدفی تدوین گردیده است و با مشارکت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و شرکت پویا فن آفرینان...
-
طرح کسب و کار - Business Plan
شنبه 20 خردادماه سال 1391 14:38
طرح کسب و کار عبارتی است که به عنوان معادل عبارت انگلیسی Business Plan انتخاب شده است. سایر معادلهایی که معمولاً مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از: برنامهی تجاری، طرح تجاری، و برنامهی کسب و کار. این عبارت به نسبت جدید است و همزمان با ورود مباحث مرتبط با کارآفرینی در کشور مطرح گردید. هرچند در کشور ما طرح کسب و...
-
کارت ارزیابی متوازن چیست ؟
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 20:59
BSC ، شاهکاری از کاپلان و نورتن در خدمت کنترل استراتژیک در مورد سازمان تعاریف بسیاری ارائه شده است. کلاسیک ها بر نقش ساختار در سازمان تاکید می کنند و نئو کلاسیک ها به انسان توجه اساسی دارند. سازمانهای مکانیکی ، سازمانهای ارگانیکی ، سازمان یادگیرنده ، سازمان به مثابه فرهنگ و انواع مختلفی از تعاریف دیگر که هریک از زوایه...
-
خلاقیت و نوآوری در مدیریت
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 20:55
مهمترین دلیل نیاز به خلاقیت و نوآوری بروز مشکل است. حل مشکل به دو شیوه حل عقلایی و حل خلاقانه مشکل میسر است. برای ظهور یک ذهنیت خلاق باید تعریف دقیقی از مشکل ارائه گردد همچنین زمینه استفاده از راه حلهای گوناگون و سوای از راه حلهای مرسوم، ایجاد شود. مسئله حائزاهمیت در رابطه با خلاقیت موانع خلاقیت است که در چهار مورد...
-
یک سازمان برای موفقیت لازم است مشتری مدار باشد
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 13:09
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA هر سازمانی طبقه بندیهای اداری ، چارتهای سازمانی ، قسمتهای مختلف و اهداف و خط و مشی ها ، دستورالعملها و بسیاری از موارد دیگر را دارد که همه اینها برای مشتریان اهمیتی ندارد. آنها در یک کلام می خواهند کسی مشکلشان را حل سرویسهای لازم را به آنها ارایه دهد . سازمان مشتری مدار...
-
15 راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 01:56
رمز موفقیت بازاریابان بزرگ، کیفیت رفتار آنها با مشتری است. یکی از تعاریف بازاریابی می تواند «هنر جلب رضایت مشتری برای انتخاب، خرید و تکرار خرید یک کالا یا خدمت» باشد. مسئلۀ اصلی که می بایست بر روی آن تمرکز کنیم، این است: «چگونه می توانیم با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشیم؟ به طوری که بتوانیم به نتایج مورد دلخواه دست...
-
7 ویژگی رهبران قرن بیست و یکم
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 01:53
آیا تا به حال توجه کرده اید که در هر فرهنگی تمایل براین است که اطراف خودمان را برای پیدا کردن رهبر جستجو کنیم ؟ این یک ضعف است . آیا زمان آن فرا نرسیده است که درون خودمان را جستجو کنیم تا ببینیم چگونه در قرن بیست ویکم می توانیم خود رهبری باشیم که میخواهیم و به آن نیاز داریم ؟ مدیریت یعنی گفتن این که کارکنان چه کاری...
-
6 نکته که در سرمایه گذاری نباید فراموش کنید
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 01:49
سرمایه گذاری به معنای به تعویق انداختن مصرف فعلی برای به دست آوردن منافع بیشتر در آینده است.در حقیقت سرمایه گذار به امید به دست آوردن سود بیشتر در آینده از ارزش های کنونی چشم پوشی می کند. به گزارش بانکی دات آی آر برای سرمایه گذاری سه روش مستقیم,غیر مستقیم و نیمه مستقیم وجود دارد که هر یک در جایگاه خود قابل استفاده...
-
6 سوال مهم در برنامه ریزی استراتژیک
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 01:22
هرگاه مجبور شدید مسیر سازمان خود را مشخص کرده و یا آنرا بازتعریف کنید، باید با دقت به شش سوال متوالی مدیریت استراتژیک پاسخ دهید. مطمئنا اصطلاح «کیفیت ورودی بر کیفیت خروجی اثر میگذارد» را شنیدهاید. کیفیت تفکر و تصمیمات شما تنها به کیفیت اطلاعاتی بستگی دارد که کار خود را با آن آغاز میکنید. 1. اکنون در چه جایگاهی...
-
رمز موفقیت غورباقه کر (ناشنوا)
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 01:18
روزی از روزها گروهی از قورباغه های کوچیک تصمیم گرفتند که با هم مسابقه دو بدند. هدف مسابقه رسیدن به نوک یک برج خیلی بلند بود. جمعیت زیادی برای دیدن مسابقه و تشویق قورباغه ها جمع شده بودند و مسابقه شروع شد. راستش، کسی توی جمعیت باور نداشت که قورباغه های به این کوچیکی بتوانند به نوک برج برسند. شما می تونستید جمله هایی...
-
ریچارد لستر ، سالی لستر
چهارشنبه 17 خردادماه سال 1391 00:43
اگر یک سایت بازرگانی داشتید از کدامیک از موارد زیر صرف نظر می کردید ؟ الف- ارائه عناصری از قبیل تصاویر و برنامه نویسی. ب- جلب و توجه مخاطبانی که 85 % آنها هنوز آن لاین نیستند. ج) دادن پیوند به همه سایت های رقیب. د- همه موارد فوق. باور عمومی پاسخ «د» را دیکته میکند. ولی این دیدگاه برای ریچارد لستر ، 32 ساله، و مدیر...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک(SPACE)
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 16:13
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 بهمنظور غلبه بر محدودیتهای روشهای موجود، مدل SPACE بهعنوان شکل توسعه یافتهتری از مدل ماتریس BCG ارائه شدهاست. محورهای ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک نشاندهندهی دو بعد درونی و بیرونی صنعت میباشد. توان مالی ( FS ) و مزیت رقابتی (...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل مدل کارت امتیازی موزون )BSC)
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 16:12
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 یا مدل ارزیابی متوازن تکنیکی جهت تبدیل استراتژی به عمل می باشد، به عبارتی دیگر مدل مزبور تکنیکی جهت عملیاتی ساختن آرمان، ماموریت، استراتژیهای سازمانها بوده وچشم انداز آینده شرکت حوزه اصلی بررسیهای مدل ارزیابی متوازن می باشد . کارت امتیازی...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل تجزیه و تحلیل هوفر
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 16:11
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 مدل تجزیه و تحلیل هوفر (ماتریس ارزیابی بازار/ کالا) بعنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل تحت عنوان ماتریس ارزشیابی بازار/ کالا روش توسعه یافتهی مدلهای BCG و GE میباشد. در این روش وضعیت رقابت و مراحل عمر کالا بهعنوان عوامل اصلی مورد بررسی قرار...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل چرخه عمر سازمانها
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 16:09
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 یکی از مدلهای کاربردی در رابطه با تحلیل موقعیت سازمانها، روش تعیین دوره عمر سازمان است. طبق این مدل هر محصول، صنعت یا کسب و کاری دارای یک دوره عمر است. بدین معنی که در یک مقطعی از زمان متولد و معرفی میشود، رشد میکند، به مرحله بلوغ میرسد و...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل ADL
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 16:07
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ماتریس قدمت- قدرت یا روش ADL مبتنی بر پارادایم تجویزی، رویکرد محتوایی مبتنی بر چرخهی عمر محصول بوده و قابلیت بهکارگیری در سطح سک شاخه از صنعت، محصولات مختلف یک شرکت و SBU ها را دارد. ماتریس پیشنهادی ADL دارای ویژگیهای مشابه ماتریسهای BSG و...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل هبل
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:53
-
برنامه ریزی راهبردی - استراتژیک مدل اندروز
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:53
-
برنامه ریزی راهبردی - استراتژیک - مدل فرآیند استراتژیک
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:51
-
رمز و رازهای موفقیت
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:43
با تحلیل دقیق، ده رمز که موفقیت شرکت مایکروسافت و مدیران اجرایی استثنایی آن را توجیه میکند، آشکار میگردد. رمزهای انجام کسب و کار به شیوه بیل گیتس به قرار زیرند: 1- در مکان مناسب و زمان درست دست به کار بزن نسبت دادن موفقیت مایکروسافت به یک شانس و اقبال فوقالعاده یعنی تضمین قرارداد تامین سیستم عامل برای اولین...
-
فلسفه کسب و کار
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:42
سرگذشت مایکروسافت تقریبا سرگذشت یکی از شرکتهایی است که رشدی سریع و بیوقفه در یکی از رقابتیترین صنایع جهانی داشته است. تحت رهبری بیل گیتس که شرکت را به کمک پل آلن در سال 1974 بنیان نهاد شرکت مایکروسافت با دو نفر آغاز به کار نمود و در حال حاضر بیش از 20500 نفر را در استخدام داشته و فروش آن افزون بر 8/8 بیلیون دلار در...
-
گاستاویوس سوئیفت [کاهش شیوه های هزینه عملیات ]
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:33
گاوستاویوس سوئیفت یکی از دوازده فرزند خانواده بود که در 24 ژوئن سال 1839 به دنیا آمد. گاوس در چهارده سالگی نزد برادرش که یک قصاب محلی بود شروع به کار کرد. بعد از چند سالگی، او مغازه قصابی کوچکی برای خودش باز کرد،او زمانی که به عنوان مسؤل خرید گاو کار می کرد سپس دست به خرید و فروش عمده گوشت زد و بعد مسؤل خرید گاو کار...
-
والت دیسنی [مغز خلاق و مبتکر هالیوود]
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:26
زندگی والت دیسنی حول اصل طلائی می گردی دکه سایر توانگران هم از آن پیروی کردند. «برای موفقیت سخت بکوشید، هرگز تسلیم نشوید و خواسته خود را به دغدغه ای دایمی مبدل کنید.» والت دیسنی دریافت که مردم به دو گروهند: کسانیکه موفق می شوند و کسانیکه ناکام باقی می مانند. او سوگند خورد که موفق شود. والت در ده سالگی مجبور بود ساعت...
-
حقایقی درباره عملکرد جالب اپل در سه ماهه اول 2012
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:12
حقایقی درباره عملکرد جالب اپل در سه ماهه اول 2012 تا کنون آمار سه ماهه اول 2012 شرکت هایی چون نوکیا ، گوگل و سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم. حال نوبت به نگاهی همه جانبه به عملکرد اپل می رسد. اشاره دیرهنگام به این آمار، فرصتی است برای مقایسه ارقام مالی اپل با ارقام سایر غولهای تکنولوژیک. در ادامه مطلب با ما باشید تا...
-
مثال استراتژیکی (پیش به سوی بازارهای نوظهور)
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 15:03
شرکت تویوتای ژاپن برنامه های خود را برای رشد فروش در بازارهای در حال توسعه تا سه سال آینده تدوین کرده است . آسوشیدپرس در گزارشی از شرکت تویوتا اعلام کرد : این شرکت ژاپنی در نظر دارد میزان فروش خود را در بازارهای جهانی تا سال 2015 بیش از 50 درصد افزایش دهد . بر اساس این گزارش ، تویوتا قصد دارد میزان نفوذ و حضور خود در...
-
برنامه ریزی راهبردی مدل برایسون
سهشنبه 16 خردادماه سال 1391 14:33
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 برایسون مدلهای برنامه ریزی استراتژیک را بررسی کرده و شرایط بکارگیری آنها را در بخشهای عمومی و غیرانتفاعی مورد تحلیل قرار میدهد و در نهایت خود رویکردی ارائه میدهد که در بخشهای عمومی و غیرانتفاعی قابل کاربرد باشد. این مدل شامل یک فرایند پیوسته...